Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » bbPress

Den norske språkfilen for bbPress?

(16 posts)
  • Startet for 2 years siden av Atle Grimseid
  • Siste svar fra Rune

1. Atle Grimseid
    Medlem

Jeg må jo si jeg egentlig fant en liten løsning her da. Egentlig ser det ut til at det er meg selv som har gjort noe galt hele veien, men tenkte nå allikevel og dele hvordan man går frem for og få oversatt språkfilen.:

1: Åpne Poedit
    2: Velg, "ny katalog fra pot fil" i menyen.
    3: Finn frem til språkfilen du vil oversette. (filen du lastet ned fra f.eks her.
    4: Skriv inn nødvendig informasjon som Poedit ber deg om straks etter du har valgt språkfilen du vil oversette.
    5: Nå er det bare til og sette i gang og oversette filen. Når jeg nå lagrer filen kommer det ikke noen som helst feil. Lagre da filen som f.eks nb_NO. Dersom du ikke har endret i Poedit sine standard innstillinger vil Poedit da automatisk generere en mo-fil som da er den filen du laster opp på server for og bruke den sammen med bbPress f.eks.

Dette var altså noe som mer eller mindre fungerte for at jeg skulle kunne lagre en fil uten feilmelding. Dersom jeg bare åpnet PO-filen jeg lastet ned og lagret den som f.eks nb_NO fikk jeg feilmelding. Jeg måtte altså innom menyen og klikke "ny katalog fra pot-fil."

Det jeg derimot legger merke til er jo at dersom jeg oversetter strenger som inneholder f.eks "%s," da får jeg samme feilmelding igjen. Det er nok noe annet jeg gjør galt, men satser på at jeg finner ut av det etterhvert. Det er jo mye og oversette før jeg kommer til akkurat det.

- Takk for hjelpen hvertfall. :)

Postet for 2 years siden #
  2. Petter
    Nerd

Atle: Vet ikke om dette hjelper noe videre, men jeg gjør et forsøk...

I følge det andre bildet med feilmeldinger:
    Hvis du åpner po-filen i en tekst-editor (feks "programmers notepad" eller "vi") og hopper til linjenummer 298, 1172 og 1189 finner du sannsynligvis feil antall "%s", "%d" eller lignende ("%1$s", "%3$d", ... (printf-funksjonen i C har lignende syntaks)) i den oversatte teksten i forhold til den originale. Eller kanskje noen av dem har feil format. Det skal være like mange av alle sammen og alle "typene" skal være like. Hvis de ikke er nummerert skal de også være i samme rekkefølge. Putt inn det som mangler i linjen med oversettelsen, lagre, åpne i poEdit, endre noe og lagre. Hvis resultatet ble færre feil gjorde du noe riktig.

Den første feilen er jeg noe mer usikker på. Det som finnes på linje 7 er vel interessant?

3. Atle Grimseid
    Medlem

Hei Petter.

Jeg leser det du skriver, men det var altså noe litt rart her hos meg. Det som var saken var at dersom jeg skulle oversette f.eks "%s wrote a new post" da kunne jeg ikke bare skrive "%s skrev en ny post" i oversettelsen. Jeg måtte faktisk bruke "alt + C" for og kopiere over orginalteksten til oversettelsen, og deretter redigere det jeg kopierte over.

Det var altså det at jeg skrev f.eks %s direkte inn i oversettelsen som gav meg feilmeldinger. :)

Ellers har jeg altså funnet ut av det nå da, men det var allikevel hyggelig at du ville hjelpe. :)

4. xpd
    Medlem

Hey

Mulig å få lagt ut den nyeste?

Mvh Espen

5. picxx
    Medlem

Finnes det en norsk oversettelse av bbpress?
    Alle linker her i dette forumet var "not found".

Postet for 9 months siden #
  6. Rune
    Administrator

Hmm!

Den siste jeg har selv er denne -> Norsk bbPress versjon ???

Vet ikke hvilken versjon det er, men det er nå det jeg har.

Siste utgaven av .pot filen finnes på denne siden. Det er for versjon 1.0.3. Denne kan merges med den norske versjonen!

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 9 months siden #

RSS strøm for dette emnet