Hallois!
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Får ikke oppdatert til 3.0
(9 posts)-
Jeg er relativt fersk med WP og har bare gjort en oppdatering fra 2.9.1 til 2.9.2. Dette gjorde jeg automatisk fra kontrollpanelet. Når jeg nå forsøker å gjøre det samme med 3.0 stopper det bare opp. Det eneste som kommer er en linje om at "3.0.zip" lastes ned, men det ser bare ut til å stoppe opp. Ingenting skjer i alle fall. Jeg har forsøkt både norsk og engelsk versjon, og den norske har jeg forsøkt å laste ned med tre ulike nettlesere (Mac) og med Chrome på Ubuntu - bare for å sjekke om det skulle ha noe å si. Kan det ha noe med one.com som hoster å gjøre? Eller er det bare et midlertidig problem? All synsing rundt en mulig forklaring mottas med takk! :)Postet for 1 year siden #
-
Prøv å "gi" litt mer minne til serveren. Avhengig av hvordan din server er satt opp, kan du prøve følgende; i filen
.htaccess(som er en fil som lever samme sted som f.eks filen wp.config.php) legger du til følgende linje helt øverst før noe annen tekst;php_value memory_limit 64MFilen.htaccesser skjult, så du må aktiver "vise skjulte filer" i FTP programvaren din. Husk å ta en backup av filen før du redigere denne - just in case...Grunnen til at den stopper "stille" kan være at PHP ikke får nok minne til å kjøre bl.a. utpakking av zip filen på serveren. Derfor kan det hjelpe å legge til denne linjen.Men husk; det er ikke alle webhoster som tillater brukere å selv endre/modifisere slike parametere. Hvis det ikke hjelper, kan du enten oppgradere manuelt, eller ta kontakt med webhosten din for å få hjelp.Hvis din webhost ikke er samarbeidsvillig, så send de denne linken -> http://markjaquith.wordpress.com/2010/05/14/web-hosts-should-adapt-to-wordpress/ :-)Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Hoi! Takk for feiende flott og utfyllende svar! Skal teste det du foreslår. Kan jo gjøre det manuelt, men det er litt mer jobbigt, men mulig det blir løsningen til slutt, ja. one.com er ikke alltid like enkle, så jeg sender link i tilfelle! :)
Takker igjen!Sv1Postet for 1 year siden # -
Oppdatering:
Jeg la det inn i .htaccess på linja over der det stod:# -FrontPage-Hadde vel en linje mellom også, men da var det ingenting som fungerte. Så jeg må vel kjefte på one.com! :)Sv1Postet for 1 year siden # -
Hvis du fikk beskjed om server error, så har ikke serveren støtte for at brukere definere minne selv. Da må du nok ta kontakt med dem :-)
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Hei.
Jeg er ny og ikke flink mht Wordpress og trenger sårt hjelp.
Jeg trykker på automatisk oppdatering til 3.0.1 men får besk om å sjekke innstilinger. Hvilke innstillinger og hva er galt? Vil så gjerne ha den versjonen og blir veldig glad for all hjelp.
På forhånd takk.Postet for 1 year siden # -
Hei!
Får du ingen feilmeldinger, annet enn "å sjekke innstillinger"?Alternativt kan du oppgradere manuelt. Bare husk (uansett hvilken måte du oppgradere på) Backup, Backup og Backup.Bare spør her om det er noe mer du lurer på, men uten en mer spesifikk feilmelding er det litt vanskelig å si hva som gikk gale hos deg :-)Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
Takk for svar.
Jeg klarte å åpne ftp i routeren min, men når jeg trykker på Oppdater til 3 vil den bare ikke. Og når du snakker om manuel oppdatering får jeg nervøse utslett på kroppen he he. Jeg står bare helt fast her. Er det noen tjeneste som kan fjern hjelpe meg på noen måte?
Takk for all hjelpPostet for 1 year siden # -
Hei, igjen :-)
Det finnes de som kan gjøre det for deg, men jeg tror ikke det er noen som gjør det gratis.Har du prøvd å øke minnet slik det står beskrevet i denne posten?--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden #