Hei,
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Feilmelding ved logginn etter oppdatering
(18 posts)-
Jeg får denne feilmeldingen etter jeg har lagt inn "nb_NO" i wp-config;"Du har ikke nok rettigheter til å få tilgang til denne siden."Hvis jeg fjerner nb_NO fungerer det knirkefritt igjen. Noen som har noen ideer? Takker for svar :)Postet for 1 year siden #
-
Hei!
Hvor har du plassertnb_NO.mofilen din? Og hvilke rettigheter har den mappen/filen. De skal begge ha 0644 som rettighet.--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Jeg har akkurat det samme problemet etter at jeg prøvde å oppgradere i dag. nb_NO.mo filen ligger i domene/wp-content/languages mappen og alt ser ut til å ha 0644 som rettigheter.
Har prøvd å se over databasen, men alt ser ut til å peke mot selve språkfilen som feilkilde.All hjelp taes imot med stor takknemlighet!Postet for 1 year siden # -
@kimspets;
Det ser ut som om andre også har hatt dette problemet. Som oftest vil det løse seg ved en "ren" installering av WordPress. Med "ren" installering, så sletter du alle filer og mapper på serveren din UNNTATTwp-contentmappen ogwp-config.phpsamt.htaccessfilene. Før du gjør slettingen/oppgraderingen må du også deaktivere alle innstikkene du bruker (og aktivere dem igjen når oppdateringen er ferdig).Som alltid ved oppgraderinger så må du huske de tre B'er; Backup, Backup og Backup!Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Kan det være andre plugin som forårsaker dette? Har hatt dette problemet med andre plugins.
Postet for 1 year siden # -
Det tror jeg faktisk det kan være. Jeg har også fått dette problemet med en helt ny blogg. Installerte språkfilen, og det gikk greit, men så aktiverte jeg Akismet, og det gikk ikke greit lenger. Og det er jo ikke mulig å deativere innstikket så lenge man ikke kommer inn på adminpanelet?
Hei!
Du kan gå inn via FTP og flytte innstikket til et annet sted på serveren, eller kopiere det til maskinen din og slette det fra serveren.Når WordPress ikke finner filen(e) til et innstikk, så blir det automagisk deaktivert.--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
Takk for svar. Nå har jeg fått et lignende problem. Kom i skade for å trykke på oppdatering av et tema som jeg faktisk ikke bruker. Underveis låste alt seg - og når jeg forsøkte å restarte, får jeg bare feilmelding når jeg forsøker å gå inn på bloggen:
Midlertidig utilgjengelig for planlagt vedlikehold. Prøv igjen om et minutt.
Har ventet mange minutter, men alt er like låst. Gikk inn via ftp og slettet angjeldende tema, men det hjalp ikke. Hva gjør jeg nå?
Det er WP som automatisk setter seg i vedlikeholdsmodus når du oppdaterer innstikk, tema eller selve WP installasjonen.
For å "slå av" denne må du slette en fil som heter.maintenance. Denne finner du samme sted som du finnerwp-config.phpfilen. Men siden det er et punktum før filnavnet er dette en skjult fil. Det vil si at du må slå på "vis skjulte filer" i FTP programmet du bruker.Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden #