Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress MS (MultiSite)

Graceful Fail innstikk

(7 posts)
  • Startet for 3 years siden av Rune
  • Siste svar fra Rune

1. Rune
    Administrator

Jeg har laget et nytt lite innstikk for WordPressµ. Dette innstikket gir deg som WPMU admin mulighet til å endre meldingen som kommer når noen prøver å se en blogg du har arkivert, eller satt som spam blogg.

Det er en relativt enkel operasjon, men du må legge til en linje i wp-config filen din, og laste opp to filer til serveren. En av filene skal i roten (samme sted som wp-config), og den andre skal i mu-plugins mappen.

Siden du kun legger til en linje i wp-config, så bør det ikke gjøre noe for fremtidige oppgraderinger, da du (vanligvis) ikke gjør noe med den filen ved en oppgradering.

Du kan også velge om statusen på meldingen skal endres til 404, og ikke 200 som er standard. Dette og teksten som skal vises endrer du i Administrasjons menyen, valget heter Custom Error messages.

Du kan laste ned filen fra listen på venstre side. Innstikket heter Graceful Fail (WPµ).

Innstikket er på engelsk.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 3 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Er det mulig å legge til graceful_fade koden din i sunrise.php i stedet? Bare tenkte på at dette var noe som allerede lå i koden til wp-config.php

3. Rune
    Administrator

Forsåvidt er det jo det. Prinsippet blir det samme, selve graceful_fail funksjonen MÅ lastes før wp-settings lastes, ellers blir det ikke mulig å overstyre teksten.

Men innstikket må gjøres i to steg. Du kan ikke la admin delen lastes sammen med sunrise, da ingen av funksjonene som trengs for å "lage" admin menyer og styre innstikk er lastet på det tidspunktet i koden.

Jeg vurderte det, men fant ut at å ha "sammenheng" i filnavn var bedre, slik at det på en enkel måte er mulig å fjerne filer og instillinger (fra wp-config.php) er enkelt; "For å slette, fjern filer som heter graceful_fail* og fjern referanse til graceful_fail i wp-config.php.

En sunrise kan "fylles" med annen kode også, og det er litt "vanskeligere" å holder oversikte, eks.: "fjern linje 25-67 i sunrise.php, og endre wp-config....."

All makt til koderen :-)

Det dumme er at i følge trac, så skal den funksjonen være "pluggable", men ikke pokker om jeg finner ut hvodan jeg kan få "hooket" meg inn på funksjonen :-(

Når/om/hvis jeg finner ut av det, kommer nok en ny versjon av innstikket :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  4. Kristin
    Admin

Jeg har også prøvd å lage en ekte plugin av graceful_fail, fordi jeg så den skulle være pluggable, - men det funker da ikke. Egentlig skal det være nok å bare hive opp function graceful_fail i en fil, for det er jo slik alle de andre funskjonene er. Aner ikke hvorfor denne skjærer seg.

5. Rune
    Administrator

Nei, men jeg ser i Trac'en at det er nesten et år siden Donncha sjekket inn den funksjonen som pluggable, så det er mulig det er andre ting som gjør det...

Men, okay, dette var det beste jeg klarte. Det artige er at jo at jeg ikke filtrerer vekk (så mye) kode, så du kan jo legge inn lenker og formatere tekst slik som du vil.

"Min" graceful_fail ser slik ut.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  6. Kristin
    Admin

Var ikke innstikket ditt jeg kritiserte, bare syntes det var rart at pluggable funksjonen ikke fungerer ordentlig.

7. Rune
    Administrator

Jeg skjønte det det Kristin ;-)

Jeg er egentlig ganske enkel, jeg lager noe som jeg "trenger", og hvis andre kan ha nytte av det - så er det happy days.

Men når det er sagt, jeg liker å få (konstruktiv) kritikk og tilbakemeldinger på det jeg lager, og da særlig feil/bugs.

Så ikke vær redd for å fyre løs! Jeg er flink til å gi beskjed hvis jeg synes noen går over "streken" :-)

Hmmm, nå er det ut i solen igjen!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet