Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » bbPress

Hvor finnes disse titlene som f.eks "New topic in this forum" ?

(9 posts)
  • Startet for 2 years siden av Atle Grimseid
  • Siste svar fra Rune

1. Atle Grimseid
    Medlem

Jeg sitter da altså litt smått og bygger opp et forum som kjører bbPress. Det går sakte fremover, men når både lysten og tiden tar seg opp da spretter jeg som regel innom og jobber med det.

bildet her viser altså postformen min. Her befinner jeg meg inne i en tråd, og jeg skal da altså skrive et nytt svar på den tråden som allerede er åpen. Her står det altså "Svar" helt øverst.

Jeg har sett i post-form.php og i Topic.php, men jeg finner altså ikke ut hvor "Svar" altså da befinner seg i filene. Jeg finner heller ikke ut hvor jeg finner "Add new topic in this forum" som da jeg trodde skulle befinne seg i Forum.php... På bildet er det flere rare tegn rundt selve "Svar." Det er fordi jeg har prøvd med litt og feilet litt.

Noen tanker om hvor jeg kan snoke frem dette her?

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Jeg husker ikke om dette er en del av "språk pakken", det er mulig dette er en del som ikke er oversatt. Hvis du ikke finner det i tema filene dine, kan du sjekk i "hoved filene". Det er de du finner under bb-templates/kakumei (som er standard temaet).

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Atle Grimseid
    Medlem

Joda, disse er en del av språkpakken, men jeg kunne tenke meg og vite hvor jeg finner det i themets filer slik at jeg kan gi hver eneste av disse forkjellig styling med css. For og ta et eksempel med Kakumeithemet:

Når jeg titter i f.eks forum.php i themets mappe, da finner jeg nesten helt på bunnen <?php post_form(); ?>

Da tenker jeg jo at dette er en funksjon som henter ut post-form.php som også ligger i themets mappe. En form som da altså lar oss legge til et nytt "topic" i forumet.

Det som derimot ikke kommer frem i forum.php eller post-form.php er tittelen, dvs som her i forumet, "New Topic in this Forum" som vi finner f.eks her. Det jeg tenker på er i hvilken av themets filer finner vi faktisk tittelen ""New Topic in this Forum.."

Jeg vet jo at denne må komme fra et eller annet sted, men jeg finner den rett og slett ikke i noen av Kakumeis filer. Det er altså Kakumei jeg sitter og jobber med.

Jeg finner det nok ut før eller siden dette, men om noen tilfeldigvis vet hvor jeg finner dette ville det vært superdupergenialt. :)

4. Atle Grimseid
    Medlem

Joda, jeg fant altså ut hvor disse titlene med <h2> rundt blir hentet inn.

Det hele er faktisk kodet inn i bbPress sine core filer, kort foralt, helt utrolig teit, dumt og idiotisk av disse som utvikler bbPress. Nei, altså, dette tror jeg må være noe av det dårligste jeg har kommet over med hele bbPress, i filen bb-includes/functions.bb-template.php. Helt utrolig altså.

Vel, takk for svaret i tråden. :) Det var hyggelig.!

5. Rune
    Administrator

Vel, nå er vel språkfilene ikke for formatering, til det har du muligheten til å lage egne temaer.

post_form (og mange andre) er "hooks" du kan endre på ved hjelp av tema. Selve post_form() ble pluggable i bbPress 0.8, og det er mange andre funksjoner som du kan "plugge/hooke". Du finner en liste her, dog er denne fra 0.8.1, så det er nok endringer i den nye koden. Endringer for 1.0 finner du en del av i Trac'en -> http://trac.bbpress.org/query?status=closed&milestone=1.0.

Så det er mye du kan endre på, men det må gjøres med temaer, ikke med språkpakken.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  6. Atle Grimseid
    Medlem

Neida, jeg har ikke forsøkt og endre på noe med språkpakken altså. Det er filene til themet jeg jobber med.

Løsningen jeg velger på denne lille "utfordringen" er og heller kopiere hele funksjonen fra core-filene, gjøre nødvendige endringer og legge inn min redigerte funksjon med nytt navn i themets functions.php fil. Da får jeg jo gjort alt som jeg vil, og tenker det blir bra, selv om jeg må innrømme jeg syns det er tungvint...

7. Rune
    Administrator

Ahh, da har jeg missforstått litt da :-)

Men den beste løsningen er helt klart å bruke de filters & Hooks som bbPress gir deg :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  8. Atle Grimseid
    Medlem

Det er nok meg som ikke er så dyktig på og forklare, så at du misforstod skjønner jeg. :)

Jeg må innrømme at jeg enda ikke har så mye erfaring med filter og hooks, og har nylig lært meg med hvordan det fungerer i Wordpress. I bbPress er det sikkert samme greie, men med min erfaring kan jeg ikke så veeeldig mye enda.

Ellers lærer jeg jo underveis, så når du sier at det også er mulig og gjøre dette med filter og hooks da skal jeg kikke nærmere på det etterhvert. Takk. :)

9. Rune
    Administrator

bbPress og WP hooks og filtre er veldig like. Med andre ord, bbPress sine er "rippet" fra WP :-)

Det er jo de samme gutta som lager det ;-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet