Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Innstikk

Hvordan deaktivere/nulstille ”wordpress.com stats” for en av bloggene mine?

(7 posts)
  • Startet for 2 years siden av Eugenie
  • Siste svar fra Rune

Ingen tagger enda

1. Eugenie
    Medlem

Jeg bruker innstikket ”wordpress.com stats” til å følge med på statistikken på bloggene mine. Da jeg begynte å bruke innstikket, ble det aktivert med API-nøkkelen, og ble dermed registrert opp mot wordpress-kontoen. Noen som vet hvordan jeg fjerner en blogg og dens statistikk? Joda, man kan slutte å bruke innstikket, men allikevel driver ”wordpress.com stats” og registrerer statistikk. :-)

Har en testblogg hvor jeg har brukt innstikket, og som jeg nå ønsker nulstilt/deaktivert for muligens å begynne å telle på nytt ved en senere anledning.

Postet for 2 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Du får desverre ikke fjernet det helt.

3. Eugenie
    Medlem

usj, så dumt. :-(
    ...og det er ikke muli å starte dem på nytt heller?

4. Eugenie
    Medlem

forresten...
    vil man kunne starte fra begynnelsen av dersom man oppretter en ny wordpress.com -konto og aktiverer innstikket med en ny API-nøkkel? Eller er statistikken knyttet opp mot nettadressen og ikke API-nøkkelen?

5. Rune
    Administrator

Hvis domenet (domenenavnet) endres, kan du velge å overskrive en eksisterende blogg, eller opprette en ny en, med samme WP API

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  6. Eugenie
    Medlem

Hei Rune!
    Slik jeg har forstått det og prøvd litt, kan man fint overføre en eksisterende statistikk fra gammel adresse (www.gammel.com) til ny adresse/blogg (www.ny.com), og fortsette tellingen. Og jeg vet hvordan jeg aktiverer innstikket og starter helt på nytt på en ny adresse.
    Men hvordan kan man kan starte/nullstille statistikken på en allerede eksisterende blogg (www.gammel.com). Om man ønsker å lage en ny blogg, men på samme adresse som tidligere brukt (www.gammel.com), vil bare wp.com stats fortsette der den slapp. Hvordan nullstille?

Beklager om jeg misforstår eller forklarer meg dårlig…

7. Rune
    Administrator

Jeg forstår hva du mener :-) Ingen problemer med forklaringen din!

Jeg har søkt og søkt til øyet er stort og vått...

Men nei, det er ikke (så langt jeg kan finne) mulig å nullstille eller resette kontoen sin. Du kan nok heller ikke opprette en ny API hos WordPress.com for så å legge inn SAMME HTTP adressen som du har før. Det er jeg 99% sikker på at WP.com nekter deg :-/

Så beklager, men du er nok litt "stuck"...

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet