Finnes det noen ferdige innstikk el. som muliggjør hurtigpublisering på "utsiden" som f.eks. forfatter/bidragsyter - dvs. uten pålogging (i en boks lignende "dashboard_quick_press"). Tanken er at hvem som helst kan publisere, men det som publiseres må via godkjenning av admin eller redaktør på "innsiden". Noen som vet?
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Innstikk som tilsvarer hurtigpublisering plassert på "utsiden"?
(6 posts)-
Postet for 1 year siden #
-
Hei!
Kan dette være noe for deg?
http://wordpress.org/extend/plugins/sidebar-post/screenshots/
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Mulig, jeg prøver. Takk :-)
Postet for 1 year siden # -
Et lite problem:
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke kan php-programmering noe særlig.... så derfor sliter jeg litt når en php-fil til dette innstikket ikke fungerer for meg. Noen som kan hjelpe?Here it goes:
<?php
/**
* Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads
* wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme.
*
* @package WordPress
*//**
* Tells WordPress to load the WordPress theme and output it.
*
* @var bool
*/
define('WP_USE_THEMES', false);/** Loads the WordPress Environment and Template */
require('../../../wp-blog-header.php');
?><?php
require_once('../../../wp-load.php' );
$wp->init();
?><?php if ( is_user_logged_in() ){?>
<?php $cat_= $_POST['cat'];
$owner = $_POST['owner'];
$title = $_POST['title'];
$content = $_POST['content'];
// Create post object
$my_post = array();
$my_post['post_title'] = $title;
$my_post['post_content'] = $content;
$my_post['post_status'] = 'draft';
$my_post['post_author'] = $owner;
$my_post['post_type'] = 'post';
$my_post['post_category'] = array($cat_);
// Insert the post into the database
$successful_post = wp_insert_post($my_post);
// add a custom field
//add_post_meta($successful_post, "character_id", $character_id );
//add_post_meta($successful_post, "post_outside_author", $post_author );
//function email_blog_admin_new_post($post_title) {
//$admin_email = 'xxx';
//mail($admin_email, "New Submission::".$post_title."", $post_content);
//return $post_ID;
//}
if ($successful_post==''){echo "Your post may be empty
"." or you are trying toenter through the wrong channel";}
else{echo '<script type="text/javascript">
window.location.href="'.get_permalink(2).'";
</script>'; //email_blog_admin_new_post($post_title) >> COMING IN NEW VERSION;
}
?><?php }else{ ?>
/wp-login.php">get_option('home'); ?>/wp-content/plugins/sidebar-posting/images/not_logged_in.gif"
/>
<?php } ?>
Postet for 1 year siden # -
Hei!
Det skal ikke være nødvendig å redigere noe i noen filer...Du skal laste opp hele mappen (sidebar-posts) som du fikk da du pakket ut .zip filen på din egen maskin (hvis du lastet ned innstikket fra lenken over) til mappenwp-content/plugins/på webserveren din.Alternativt kan du laste den opp viahttp://dinblogg.no/wp-admin/plugin-install.php?tab=upload- da skal du laste opp hele zip filen.Hvis du bruker alternativ 1 må du også aktivere innstikket, dette skal du får spørsmål om automagisk ved alternativ 2Etter dette er gjort, skal du under Utseende (tema) menyen klikke på "Widgets". Der vil du finne en ny widget som heter "New Post", og denne skal du dra over på høyre side til sidestolpen din.Når dette er gjort, skal den være aktiv.Lykke til!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 1 year siden # -
Takk for svar, men det var ikke det grunnleggende jeg har problemer med. Alt er utført som du anbefaler, men jeg har vært nødt til å gå inn på de ulike php-filene og bl.a. oversette en del tekster til norsk + at utseende ikke var helt iht. den øvrige profilen på siden.
.... nå skulle jeg egentlig beskrive problemet ytterligere, men så fant jeg ut hva problemet var selv: Det var en ufullstendig url i denne php-filen. Den er nå fikset; det samme er problemet mitt :-)
Takk for hjelp uansett!
Postet for 1 year siden #