Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Kan man lage en blogg inni bloggen??

(2 posts)
  • Startet for 3 years siden av Hege
  • Siste svar fra Rune

Tagger:

1. Hege
    Medlem

Hvis dere ser på siden min www dot gulltopp dot no/blogg så har jeg en side som er passordbeskyttet som heter "Kidså"

I den siden ville jeg hatt en egen bloggside på en måte, men som henger sammen i den orginale siden. Er det mulig å få til? Sånn at jeg legger ut innlegg inni selve siden..

Sier seg i grunnen selv at det kan være vanskelig da men, det er jo lov å håpe:D

Postet for 3 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Ja, det kan du :-)

Men du må nok kode litt selv. For å få dette til må du lage en sidemal til temaet ditt, du kan gjerne bruke index.php fra temaet som utgangspunkt.

Du må i denne sidemalen endre wp-loop forespørselen til kun å hente poster i den/de kategorier du ønsker å vise på siden din (Kidså). Samtidig må du endre wp-loopen i index.php til IKKE å hente den/de kategorier du ikke vil vise.

MEN, det er et men... Hvis noen vet kategori navnet/navnene og eller ID, så kan man da skrive adressen rett inn i adressefeltet for å hente ut oversikt over emner i den/de kategoriene.

Du bør og legge inn et if statement i header.php (i temaet ditt) slik at hvis siden som vises er kategori ditt/datt, så skal det hektes på en nofollow/noidnex, slik at Google og andre søkemotorer ikke indekserer de kategoriene det gjelder.

Vet ikke om dette hjalp, men det er i alle fall mulig!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 3 years siden #

RSS strøm for dette emnet