Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WPMS

Kan WPMU og bbPress bruke samme innlogging?

(7 posts)
  • Startet for 2 years siden av Atle Grimseid
  • Siste svar fra Kristin

1. Atle Grimseid
    Medlem

Hei hei, og velkommen til meg selv.

Tenkte jeg kunne forsøke og komme med et lite spørsmål her i forumet. Det ser jo ut til at det er noen her som har litt erfaring med bbPress og WPMU også, så det kan jo være noen dyktige sjeler kan hjelpe meg. :)

Jeg har installert WPMU 2.7.1, og bruker per i dag siste tilgjengelige versjon av bbPress, dvs 1.0 Release Candidate. Det hele er satt opp, og dersom noen registrerer seg på min WPMU vil denne brukeren også være tilgjengelig i bbPress. Dette er jo flotte saker.

Neste utfordring er at dersom jeg logger meg inn på WPMU, så vil ikke denne brukeren være innlogget på bbPress og vise versa. Alt jeg har gjort er og følge retningslinjene gjennom installasjonen av bbPress, og deretter lagt til:

require_once('/home/navn/public_html/wp-blog-header.php');

i bb-config.php.

Jeg husker at bbPress ba meg legge til noen linjer i bb-config.php for at alt sammen skulle fungere korrekt. Disse linjene har jeg IKKE lagt til i bb-config.php. Kan det være at det er disse linjene som faktisk må legges til for at disse to flotte scriptene skal dele innlogging?

Takker og ikke bukker for svar. (bukke er bare stress.) :)

Postet for 2 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Hei,

Ja, det er noen linjer som har med Cookies og slikt du må legge til.

3. Atle Grimseid
    Medlem

Halloien Kristin. :)

Etter litt mye om og men fant jeg frem til et innstikk for WPMU som ville fikse denne biten for meg. Jeg trodde jeg hadde prøvd med dette innstikket tidligere, men trodde nok feil.

http://downloads.wordpress.org/plugin/bbpress-integration.1.0-rc-3.zip

Takk for svar allikevel. :)

4. Rune
    Administrator

Hei, og velkommen :-)

Hvis jeg ikke husker feil, er det også et innstikk for bbPress som må kjøres og.... Du kan sikkert lese litt mer her -> http://bbpress.org/forums/topic/bbpress-integration-plugin-for-wpmu

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  5. Atle Grimseid
    Medlem

Takk skal du ha rune. :)

Jeg installerte ikke noen innstikk for bbPress når jeg fikk dette til og fungere faktisk. Det som jeg egentlig har gjort er kun og aktivere innstikket for WPMU. Innstikket for WPMU ber meg riktignok legge til en liten linje i bb-config.php da, så det er jo mulig at det er denne linjen du kanskje tenker at et innstikk for bbPress skulle fått lagt inn for meg.

Det tok meg noen evigheter og få til dette her, og slik jeg tror jeg har forstått det nå, så kan det være forkjellige måter avhengig av hvilken versjon man faktisk kjører av bbPress.

Jeg har hvertfall fått det veldig bra til med egen setup nå, og håper jeg også får sjansen til og hjelpe andre med samme problem i fremtiden. :)

- Flott forum dette her. Nesten litt trist at aktiviteten er så lav som den er.

6. Rune
    Administrator

Bra du fikk det til!

Det lave aktivitets nivået er grunnet tre ting (tror jeg);

1) Jeg har ikke vært så veldig aktiv i markedsføringen...
    2) Noen (mange?) vegrer seg for å registrere seg...
    3) WordPress (og de andre produktene) er enkle å bruke :-)

Men jeg håper de som finner fram til forumet får den hjelpen og informasjonen de leter etter! Dette er på mange måter min måte å gi igjen til WordPress, bbPress, WordPress µ og BuddyPress miljøet.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  7. Kristin
    Admin

Bra du fikk det til, Atle :) Er en stund siden jeg selv har lekt meg med bbPress integrert med WPMU, så jeg tror nok denne tråden vil hjelpe.

Men off topic:

Det har desverre ikke vært mulig for meg å være så aktiv her heller, og så tror jeg også at en god del ikke vet om dette forumet.

RSS strøm for dette emnet