Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Knappen for "rediger dette innlegget" forsvant med 250

(12 posts)
  • Startet for 3 years siden av TorS
  • Siste svar fra TorS

1. TorS
    Medlem

Jeg har to blogger (blog.nana.no: 250/standard-norsk og blog.refreng.no: 251/k2). Selv om jeg er pålogget som admin får jeg ikke direkte tilgang til å redigere innlegg ved å klikke på en knapp ved selve innlegget. Og menyknappen som til å begynne med het Administrere heter nå Registrer. Den bringer meg til påloggingssiden, og når jeg klikker "logg inn" kommer jeg direkte til Dashbordet.

En annen ting er at jeg får norsk tekst på Dashbord og flere andre sider (gjelder blog.refreng.no), men framsiden preges av "Published by", "Powered by" osv.

Hilsen Tor (som er ny her)

Postet for 3 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Du får neste sjekke om temaet ditt har en kode som ser ut som:

<?php edit_post_link(__('Edit')); ?>

Det er denne som laget 'rediger direkte' lenka i poster.

Blir ikke 'Logg inn' under Meta til 'Administrasjon' når du er innlogget i det hele tatt? Av det jeg ser på blog.nana.no så brude det tekninsk sett bli riktig.

På blog.refreng.no bør du legge inn nyeste oversettelse til K2 og se om det hjelper.

3. TorS
    Medlem

Takk for det. Koden finnes. Og jeg fikk tilbake både Rediger og Administrasjon da jeg endret define('WP_SITEURL', til den adressen som peker til den egentlige adressen. Veldig rart. Problemet nå er at Firefox ikke finner fram til siden. Den får Apache-feil 500 (internal server error). Både Opera og IE7 kommer fint fram når jeg skriver blog.refreng.no i adressefeltet. Men ikke Firefox. Veldig rart. blog.nana.no virker - også i Firefox. Skal høre med Domeneshop om de har noe på dette.

Så språket: Jeg hadde den nyeste nb_NO.mo (29.4), men hadde ikke fått med meg at den skal ligge i k2-mappen. Jeg hadde den i wp-content/languages. Det virket delvis i går. Nå virker det også delvis, men nå er dashbordet engelsk. I går var det norsk. Datoene også.

Får prøve å nulle ut endringene mine etter tur og se hva som hender.

4. Rune
    Administrator

Hei!

En 500 feil kan i ditt tilfelle tyde på feil med .htaccess filen, du kan prøve å gå til permalenker i innstillinger delen av Dashbordet ditt (admin delen) og trykke oppdater permalenker. Det forutsetter at .htaccess filen din er skrivbar for servern.

Dette er noe du bør gjøre hver gang det endres noe på URI adresser til bloggen!

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  5. Kristin
    Admin

TorS: Du trenger to språkpakker - en for hele WordPress som skal ligge i /wp-content/languages og en for K2 som skal ligge i wp-content/themes/k2

6. TorS
    Medlem

Det fikk i hvertfall permalenkene til å begynne å virke.
    Firefox-problemet forvant dessverre ikke.
    Tor

7. TorS
    Medlem

Da er språket på plass - tusen takk. Ikke helt selvinnlysende at dette var to forskjellige filer, ettersom de heter det samme. Jeg burde kanskje lagt merke til størrelsen.
    Ennå står det "Styled with..." nederst. Skal det gjøre det?
    Tor

8. Kristin
    Admin

Kanskje "Styled with.." ikke er en streng som kan oversettes.

Akkurat funksjonen med tema-oversettelser er litt begrenset, og det er dumt man må ha samme navn. Kan fort bli kaos når man sitter med oversettelser til flere temaer og ikke aner hva som hører til hvor.

9. TorS
    Medlem

Her er detaljene i det som skjer i Firefox. Håper noen orker lese det og se om det er noe som skurrer.

blog.refreng.no peker til http://www.minorg.com/reblog, hvor wordpress er installert. Dette forstår Opera, IE6 og IE7, men ikke Firefox.

I wp-config.php er http://blog.refreng.no oppgitt for både WP_SITEURL og WP_HOME.

Skriver jeg blog.refreng.no i Firefox kommer jeg bare til http://www.minorg.com (hvor jeg har lagt en feilmelding).

Slik er ståda.

10. TorS
    Medlem

"Formet med ..." kunne vel passert?

RSS strøm for dette emnet