Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Generelt

Legge gamle poster på ny side

(7 posts)
  • Startet for 1 year siden av ninutten
  • Siste svar fra Rune

1. ninutten
    Medlem

Hvordan skal jeg få organisert gamle poster over på en ny side?

Jeg ønsker å opprette en side under en hovedside. På denne siden ønsker jeg altså å flytte en del gamle poster.

Håper noen kan svare meg enkelt på dette:-) Har ikke laget siden min selv og kun gjort oppdatering, er derfor ikke spesielt teknisk god:-)

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Den enkleste måten er nok å lage et arkiv template/mal for temaet ditt. Du kan jo se på filen archives.php som du finner i default temaet på din WP installasjon. Noen temaer kommer også med egne arkiv maler.

Alternativt kan du lage din egen arkiv funksjon ved å kun hente ut poster som er over en gitt alder ved hjelp av loop funksjonen.

Var det noe slik du tenkte på?

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. ninutten
    Medlem

Både ja og nei:) Du kan gå inn på siden min å se: http://www.fabelhaugen.no .  Det er altså "Valper" siden jeg ønsker å gjøre en endring i. Alt som omhandler A-kullet som ligger der ønsker jeg å lage en egen siden til. Det skal da være en link "A-kull" på "Valper" siden videre skal lede til "A-kull" siden.
    Jeg har ikke laget sidene mine selv, men står selv for oppdateringer av siden og nå vil jeg selvsagt gjøre noe jeg egentlig ikke har kunnskap til;-)

4. ninutten
    Medlem

Om det er av betydning så har jeg ikke innstallert WP på min egen maskin heller siden planen var å kun gjøre oppdateringer::-)

5. Petter
    Nerd

Kan dette være løst med kategorier og noen lenker i toppen? Innlegget http://fabelhaugen.no/nye-hjem/ har kanskje noen kategorier eller stikkord på seg? (trykk på "edit post" eller "rediger innlegg" en eller annen plass i admin-panelet)

6. ninutten
    Medlem

Jeg har nå kommet stykke lenger på vei ved at jeg har fått lenket fra Valper siden til A-kull siden. Har også laget en category som heter A-kull. Men hvordan får jeg A-kull categoryen til å "lenke" postene på A-kull pagen? Forklarer meg sikkert litt tungvindt, men håper noen forstår en uviten wp bruker;-)

7. Rune
    Administrator

Mulig det er litt sent på dagen for meg, men jeg er ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du er på jakt etter...

Men det du vil er at poster i kategorien A-kull skal vises på siden A-kull?

Da må du i så fall lage en side mal som tar i bruk loop'en for å hente ut poster kun fra kategorien A-kull.

Men, som sagt, usikker på hva du mente :-)

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet