Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Legge inn toppbilde i WP-temaet Precious

(5 posts)
  • Startet for 2 years siden av ggranvik
  • Siste svar fra Kristin

1. ggranvik
    Medlem

Jeg liker Precious-temaet (med undertemaet som gir toppmeny) for Wordpress, p.g.a. det forholdsvis enkle og minimalistiske utseende, uten alt dette andre "krydderet" som gjør veldig mange WP-temaer både glorete og rotete. Og så er det et av de få som finnes ferdig oversatt til norsk.

Jeg kunne imidlertid veldig gjerne tenkt meg å erstatte tekst-tittelen med et logobilde, slik man kan i K2. Er det mulig å forklare hvordan man kan få til dette selv? Tradisjonell HTML-koding er jeg godt kjent med, mens CSS, PHP etc. er mer ukjent terreng, så der må jeg nok ha det inn med teskjeer... (Er imidlerid ikke redd for å redigere i CSS-filene, hvis jeg bare vet hva jeg skal gjøre!)

Postet for 2 years siden #
  2. Kristin
    Admin

For å legge inn toppbilde må du bruke CSS. Det blir noe ala;

#header {
    background: url("topbilde.jpg") no-repeat;
    }
    #header h1 {
    text-indent: -5000px;
    }
    #header p {
    display: none;
    }

PS. Er veldig glad for at du liker Precious :)

3. ggranvik
    Medlem

Det funket, takker så mye!! Måtte bare legge til en liten ting for at ikke bildet bare skulle bli en smal stripe: height: 200px;

Ja, det er vel du som har laget Precious, og jeg synes som sagt det er veldig ryddig og pent!

Men når jeg først har deg i tale, så kan det se ut som det er en liten bug eller et eller annet når en side med tabell vises i Internet Explorer 8:

Hvis du kikker på siden http://www.ggranvik.no/diverse/ , så er det en tabell med et lite bilde på hver linje i første kolonne. Disse bildene er egentlig rundt 60 pixler brede, men de vises bare som tynne vertikal striper. I Opera ser det normalt ut, og hvis jeg velger WP's standard-tema vises det også riktig i IE8. (Også med K2 er det mye merkelige ting som skjer med tabeller...)

Takk for hjelpen!

Mvh Geir

4. ggranvik
    Medlem

Oppdatering:

Jeg fikk ordnet det nå, ved å spesifisere hvor mange pixler bred den første kolonnen skulle være!

Mvh Geir

5. Kristin
    Admin

Bra du fikk ordnet det; det er desverre veldig lite jeg kan gjøre med tabeller når det gjelder styling etc. siden de alle skal være forskjellige.

RSS strøm for dette emnet