Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Mye mekk med oppgradering

(4 posts)
  • Startet for 3 years siden av Anonym
  • Siste svar fra Petter

1. Anonym

Oppgradering er et ork. Fantastico Panel “ser” ikke installlasjonen min, så jeg må ta det bakveien via ftp, og det er så mye mekk.

Postet for 3 years siden #
  2. Petter
    Nerd

Jeg som trodde ftp var enkelt. Og svn enda enklere. Hm. Det med fantastico må jeg sjekke litt nærmere senere.

3. Anonym

ftp er enkelt. Det er bare det at jeg nok har flikka litt på en del av de filene som er med i opgraderingen. Og jeg husker ikke hvilke.

Kan jeg rett og slett bare velge “overwrite if newer” og håpe at de filene jeg har flikka på ikke overskrives? Det er det som er det store spørsmålet.

4. Petter
    Nerd

Ååå… Sånne problemer har jeg også. Det er ikke noen god ide å bare overskrive dem, nei. Da er det kanskje enklere hvis man vil bruke svn. Men det anbefales bare til de som er litt vant til kommandolinje og om man gidder å ordne med sånt på fritiden.

Jeg har gjort det til en vane å ta en ekstra kopi av filene jeg har mekket på, så jeg fort kan se hvem det gjelder. Også prøver jeg å gjøre mest mulig med innstikk til WP og CSS-fil til k2. Sånn at det blir minst mulig mekk ved oppgradering.

RSS strøm for dette emnet