Jeg får ikke slideshowet til å virke på sider som ligger på domener med æøå i seg. Er det bare jeg som er helt på jordet eller?
Norsk forum for WordPress og bbPress » Innstikk
Nextgen Gallery slideshow og domener med æ,ø og å
(4 posts)-
Postet for 1 year siden #
-
Tror nok ikke du er alene om dette. Jeg hadde et tilsvarende problem i dag - ikke med domenenavnet, men kunden hadde opprettet et galleri med særnorske tegn og det funket heller dårlig. Det synes å være spesielt ø som skaper problemer. Noen løsning har jeg dessverre ikke. Du har ikke et alternativt domene som cloakes, og som kan benyttes akkurat når man administrerer galleriet, da? Vet ikke om det ville hjelpe på visningsmodus også.
Postet for 1 year siden # -
Å opprette et galleri med særnorske tegn går bra. Dvs,man kan ikke bruke tegnene når man oppretter galleriet, men man kan forandre tittelen på galleriet i etterkant (sette inn æøå i tittelen) slik at brukere av galleriet ikke ser forskjell.
Hm, hente inn galleriet fra et annet domene med PHP kanskje? Ugh, så mye ekstraarbeide, og jeg som digger nextgen gallery helt vilt, bruker det på masse nettsteder.
Postet for 1 year siden # -
Ok, jeg satte opp slideshowet i en egen templatefil uten CSS og annen kode på et annet domene og hentet så slideshowet inn til domenet med PHP. Gjør du dette så husk at javascriptkodene fra header.php må inn i templatefila.
Postet for 1 year siden #