Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Oversettelse via innstikk?

(4 posts)
  • Startet for 1 year siden av TordH
  • Siste svar fra Rune

1. TordH
    Medlem

Hei,

Beklager hvis dette havner i feil kategori.

Jeg er ganske ny på WP-fronten, og i et forsøk på å begrense timene med koding gikk jeg til innkjøp av Headway theme. Det er jo riktig så gildt på CSS-fronten, men så har jeg etterhvert oppdaget at siden det er et "theme" uten oversettelsesmuligheter, får jeg en mengde etiketter osv på engelsk (slik som Written on May 18, 2010 by admin in Uncategorized)

Så mitt spørsmål er: Finnes det et innstikk som kan hjelpe meg, eller er jeg nødt til å gå gjennom mengder av PHP for å oversette selv?

Vennlig hilsen,
    Tord

Postet for 1 year siden #
  2. Rune
    Administrator

Hei!

Det ser ikke ut som om temaet du har kjøpt støtter i18n (internasjonalisering) av temaet. Da er eneste løsningen å oversette teksten selv i koden. Dette er forsåvidt ganske enkelt, om enn litt arbeid. Problemet er når du oppgraderer temaet til ny(ere) versjon(er), så må du gjøre den jobben på nytt igjen.

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. TordH
    Medlem

Hei igjen,

Takk for svar. Kunne du tipse meg om i hvilke filer jeg bør forandre på, evt en tråd på forumet som nevner dette? Har lett en del rundt og ikke funnet noe håndfast.

Beste hilsen,
    Tord

4. Rune
    Administrator

Tja, litt usikker på hva du mener, men....

Hvis f.eks temaet ditt har følgende linje:

<p>Go to the <a href="<?php echo get_tag_link($term_id); ?>">Archives</a> to see more entries</p>

Så skal den endre til:

<p>Gå til <a href="<?php echo get_tag_link($term_id); ?>">arkivet</a> for å se flere poster</p>

Det er da viktig at du bare endrer "tekst" og ikke funksjonskall og variabler.

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet