Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Overskrift i enkeltvisning av innlegg mangler

(9 posts)
  • Startet for 2 years siden av Ian
  • Siste svar fra Petter

Tagger:

1. Ian
    Medlem

Jeg har problemer med at når jeg ønsker å vise et enkelt innlegg, viser den ikke overskriften til innlegget. Hvordan får jeg fikset dette ? Jeg er som nevnt tidligere noe nybegynner med WP og K2 og ønsker raskt svar.

Bloggen: http://ian.myhreholding.no

På forhånd takk :)

Postet for 2 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Følgende gir deg tittelen på den aktuelle posten der du plasserer koden; <h2><?php the_title(); ?></h2>

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Ian
    Medlem

Kjempe flott. Men hvor skal jeg plassere det inn ? Regner med det er en plass i singel.php - men hvor? :)

4. Rune
    Administrator

Nja, igjen bruker du K2, og det er ikke satt opp som "standard" temaer. I følge den koden jeg lastet ned (siste K2 utgave), så er det allerede kodet inn i single.php i temaet ditt. I koden finner du følgende;

<div class="entry-head">
      <h1 class="entry-title">
    	<a href="<?php the_permalink(); ?>" rel="bookmark" title="<?php k2_permalink_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a>
      </h1>
    ...

Men nå er ikke jeg så særlig bevandret i K2 verden, muligens noen andre som har mer erfaring med K2? Petter?

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  5. Ian
    Medlem

Jepp, det jeg også kom frem til. Men den vil alikevel ikke vise det ? Rart ?

6. Petter
    Nerd

Beklager at jeg ikke har fått fulgt opp dette, Ian. Har vært mye annet IRL å ordne med.

Helt først: den xsimple-stilen som du bruker i K2 synes jeg tukler til mye. Kanskje mye av det som ikke stemmer kommer fra den originale xsimple-stilen du hentet en eller annen plass. Er den stilen kompatibel med nyere versjoner av K2?

Noen få eksempler: Trykk på et innlegg. Overskriften på et innlegg forsvinner. "Rulle-tilbake-i-arkivet-knappen" havner ikke der den bør være. Noe er feil med høyde på elementer i toppen.

Jeg har dessverre ikke tid nok å bruke på xsimple til at den blir K2 RC8 kompatibel.

Det er egentlig ikke meningen at man skal behøve å endre K2-filene for å forandre på utseende med K2. Det er masse muligheter med CSS og PHP-knagger i K2:
    http://code.google.com/p/kaytwo/wiki/K2CSSandCustomCSS
    (sjekk kommentarfeltet der også)

Det med tittel på innlegg og hovedside kan man ihvertfall endre med innstikk. Jeg tror feks dette gjør oppgaven:
    http://wordpress.org/extend/plugins/seo-title-tag/

Ved å ikke endre selve K2-filene -men holde seg til CSS-filen og functions.php (ref første lenke i denne kommentaren) så blir det mye enklere å oppgradere K2 i fremtiden.

7. Ian
    Medlem

Takker igjen for fyldig og godt svar på spørsmålet mitt Petter. :)

En del av problemene forsvant da jeg oppgraderete K2 til RC8, så jeg tror kanskje den er kompatibel ? Eller har du kanskje testet og andre meninger ?

Slik jeg ser det nå så er det egentlig bare overskriften jeg ønsker å få vist når jeg velger å vise et enkelt innlegg. Ser dumt ut når den ikke viser en overskrift.

Skal prøve ut sistnevnte lenke for innstikk å se om jeg får det til å virke da. Gir en oppdatert tilbakemelding da dette er sjekket ut.

8. Ian
    Medlem

Petter:

Når det gjelder sistnevnte innstikket i ditt siste innlegg, SEO Title Tag - fikk jeg ikke dette til å funke. Den ga meg ingen overskrift når jeg valgte å vise et innlegg.

Selv om jeg også prøvde å skrive et test-innlegg for å sjekke ut forskjellige måter å bruke den på. Men intet positivt resultat desverre. Noen andre forslag ?

Når vi først snakker om postet innlegg. Vet du hvordan jeg kan få fjernet [entry_tags] fra linjen med kommentarer osv, linjen under overskriften ?

9. Petter
    Nerd

Jeg lastet ned denne for å teste:
    http://xings.us/2008/11/14/k2-scheme-package/

...og prøvde xsimple i den (den ser ut til å ha vært kompatibel med K2 RC7 og det som var nyeste versjon av WordPress 14. november 2008). Der er det omtrent samme trøbbel med overskrifter som du har. Ihvertfall når jeg bruker den stilen sammen med WP 2.8.4 og K2 RC8. Er det samme versjon som du bruker? Hvis man bruker en CSS-stil som er kompatibel med WordPress og K2 versjonene man bruker så skal ikke den typen problemer dukke opp.

Kan du prøve med å slå av "Avansert navigasjon" i K2-valg i admin-panelet? Hvis det ikke virker tilfredsstillende: kan du bruke en annen K2-stil (det er kanskje mye fint du har ordnet med den stilen... *sukk*)?

Er det noen andre her inne som har ork til å putte inn K2, WP 2.8.4, Xsimple fra den første lenken i denne kommentaren og debugg'e CSS-en?

Det med [entry_tags] ligger kanskje i en av disse:
    /wp-content/themes/k2/single.php (bittelitt etter k2_entry_meta)
    /wp-content/themes/k2/app/includes/pluggable.php (i funksjonen k2_entry_meta)

RSS strøm for dette emnet