Jeg har lagt inn funksjonen med å sende artikler pr e-post. Da får jeg imildertid problemer med æøå. Har det noe å gjøre med norsk språkfil eller noe annet ?
Vennlig hilsen Ben-Jonny
Jeg har lagt inn funksjonen med å sende artikler pr e-post. Da får jeg imildertid problemer med æøå. Har det noe å gjøre med norsk språkfil eller noe annet ?
Vennlig hilsen Ben-Jonny
Ofte kan hjelpe og endre tegnkoding til UTF-8 for å få det fikset
@Kristin, hva skjer hvis "resten" av databasen er lagret med noe annet enn UTF-8, og man så endre dette til UTF-8...
Er litt usikker :-)
Mulig jeg forklarte litt rart, man må sette tegnesettingen i eposten man sender til bloggen til UTF-8 - hvis dette er tegnsettingen for bloggen også.
*flau* - okay, ser den nå...
Egentlig min feil som hopper inn her og sier ting litt fort og gæærn't.
Men: tegnsetting i epost må være det samme som tegnsettingen til bloggen.
Jeg har akkurat samme problemet, men skal være ærlig å innrømme at jeg ikke skjønner noe av hva dette UTF-8 i mail skal være.
Har en side for et fotballag hvor jeg vil at alle skal kunne sende inn mail, men vet ikke helt hva jeg skal forklare barna med dette UTF-8.
Takker på forhånd dersom noen er så vennlig å forklare dette.
Håkon
Dette bør være fungerende funksjonalitet i WordPress 2.6, som du bruker. Ingen feil av den typen ser ved en rask gjennomgang ut til å være rettet fra 2.6 til 2.6.1 (men det er egentlig mye mulig at dette ikke er riktig... det er ofte kryptiske "overskrifter" på saker i trac.wordpress.org). Virker det om du sender e-post som "ren tekst" (ikke HTML), eller HTML? Pprøv en annen enn den du brukte, men glem "rik tekst" (eller "Word" om det er et alternativ).
Kanskje dette har noe med MIME innstillinger i e-post klienten du bruker å gjøre.
Innstikket PostMaster eller Postie kan kanskje hjelpe (jeg bruker Postie av litt andre årsaker i WP 2.6.1), men denne feilen bør nok noen finne ut av. Fint om du sier i fra her hvis du bare får det til med noen av innstikkene og vil hjelpe med å teste mer for å finne årsaken.
Klarer noen som har dette problemet å finne ut av hva slags "Content-type" som brukes i sendt e-post med denne feilen? Ved å vise alle detaljer fra en e-post i en e-post klient skal man kunne se noe sånt som dette:
Content-Type: text/plain;charset=iso-8859-1