Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Problemer med æøå og epost

(14 posts)
  • Startet for 3 years siden av Anonym
  • Siste svar fra Petter

Tagger:

1. Anonym

Hei igjen,

Har forstått det sånn at når jeg sender en e-post så har den iso-8859-1, mens det i wp brukes utf-8.

Problemet mitt er at jeg vil at alle ungene på laget skal kunne sende en e-post hjemmefra og til siden, og det blir vanskelig å forklare 20 små jenter at de må endre innstillinger på ting før de sender e-post.

Ser mange bruker noe som heter Postie. Er det en sak å anbefale?. Kunne tenke meg noe som gir støtte for at ungene kan få sende med bilder i e-postene.

Håkon

Postet for 3 years siden #
  2. Kristin
    Admin

Hei, Håkon,

jeg forstår det kan være vanskelig å forklare for dem alt dette med å endre standard før de sender epost. - Dette er vanskelig nok for mange voksne å forstå, så..

Men prøv ut noen av innstikkene som Petter anbefalte og se om det fungerer for dere.

PS: Husk å si fra til jentene at de bare kan omtale folk med fornavn.

3. Anonym

Hei igjen,

Har prøvd begge innstikkene som Petter nevnte, men feilen forblir den samme.
    I Postmaster er det også mulig i oppsettet å endre UTF til ISO, men uten at det har noen effekt i hvordan posten fremtrer i bloggen.

Har sett litt rundt i diverse forum og funnet at feilen ikke bare gjelder oss norske, men også svensker, tyrkere og italienere har samme problemet.
    Frustrerende......

Ellers har jeg vært "flink gutt". Bloggen ligger på privat domene, med innstillinger som gjør at den ikke fremkommer i søkemotorer. Har til og med vært så flink å innhente samtykke fra samtlige foreldre til at deres barn kan fremkomme i bloggen. Jeg er litt nøye på slikt, og synes kanskje andre ikke er fullt så "nøye" når de lager ting på nett :-)

4. Petter
    Nerd

Litt lenge siden noen skrev i denne tråden, men jeg legger igjen litt info som andre kan ha nytte av.

Dette bør virke med nyere versjoner av Postie:
    http://wordpress.org/extend/plugins/postie/

...men jeg bruker siste versjon fra Nanablag, siden den løser alle mine æøå-problemer:
    http://www.nanablag.com/nanapostie.zip

Mer info om det i en egen tråd her i forumet.

Postet for 2 years siden #

RSS strøm for dette emnet