Jeg har problemer med å få bildene fra media biblioteket til å vise seg i mine innlegg. Når jeg er inne i et innlegg og trykker "add media" og velger et bilde fra pcen kommer dette ikke opp, den ser ut til å laste ned bildet men det kommer ikke frem. Noen som har opplevd dette, noen som vet en løsning til dette?
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Problemer med media biblioteket
(7 posts)-
Postet for 2 years siden #
-
Hei, og velkommen til forumet :-) Vi trenger nok litt mer informasjon.
Har dette virket før? Hvis ja: hva ble gjort før det ikke virket mer?
Hvilken nettleser bruker du (og versjon) ?
Er flash installert og i orden i nettleseren din?
Bruker du ikke noen form for flash-block plugin i nettleseren?
Har du prøvd med den enkle filopplasteren (kan velges i dialogen som kommer opp når du trykker "add media") ?På bloggen din står det noe om at alt innholdet i bloggen din ble vekk. Kan du komme med mer detaljer om hva som ble gjort som igjen førte til at alt forsvant?
Postet for 2 years siden # -
Jeg oppdaterte wp installasjonen til den nyeste 2.7 eller hva det nå er. Alt fungerte som det skulle før jeg oppgraderte. Jeg bruker firefox som nettleser, den nyeste utgaven. Flash er installert, flash 10. Nettleseren ser ut til å fungere som den skal, jeg har ikke satt noen flash-block på nettleseren. Jeg har forsøkt den enkle filopplasteren. Bildet blir lastet opp, men det vises ikke.
Jeg fikk en mail om at jeg burde slette wp-admin mappen og legge den inn på nytt, jeg gjorde kun dette og alt forsvant.
Gidder du å lage en post på bloggen din, med et bilde, slik at man kan se hva som er feil? Letter å "se" enn å få det forklart :-)
Men følgende ting kan være feil:
1) Sjekk at mappen du har valgt til opplasting finnes (sjekk i admin-> Instillinger -> Diverse)
2) Hvis mappen er der, sjekk at den har skriverettigheter (f.eks CHMOD 777)
2.1) Hvis den IKKE er der, lag den, og se punkt 2
3) Hvis ikke dette hjalp, og hvis du har mulighet, kan du sjekke Apache error log?!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 2 years siden # -
Det som skjer Rune er at det ikke kommer opp, legger jeg ut en post vil du bare se en tom post. Jeg skal prøve det du skriver her.
Problemet er løst, takk for hjelpen:)
Glittrende!
Endrer status til løst jeg :-)
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 2 years siden #