Se øverst i høyre hjørne på http:heavymetaljesus.net. Hva er det som gjør at det er slike rare tegn i Last.fm feed'n min? Har for øvrig samme problemet lengre nede med twitter feed'n og...
Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress
Problemer med spesielle tegn i rss import
(12 posts)-
Postet for 3 years siden #
-
Hmm, ser fint ut for meg?! (Bilde). OS X 10.5.5, Safari 4 developer Preview, men ikke så bra i Firefox 3.01 (bilde) eller Opera 9.52 (bilde).
Problemet kan være at siden oppgir
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-15" />ISO-8859-15 som språk, prøv å endre dette til UTF-8?!--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 3 years siden # -
Må ikke det charset'et være det samme som bloggen skrives i? Fordi jeg sleit med slite tegn i alle postene mine før jeg skiftet til ISO-8859-15...
Postet for 3 years siden # -
Det er mulig at det er der det hele skjærer seg med feedene; bloggen din er ISO-8859-15, mens feedene du importerer er UTF-8, slik at nettleserne ikke klarer å tyde tegnene riktig.
UTF-8 fungere med norsk språk også. Men hvis bloggen din er veldig gammel og den ble installert før de gikk over til UTF-8, så vil gamle poster ha rare tegn i stedet for æøå.
Det finnes et innstikk som heter UTF-8 Converter du kan bruke for å fikse det.
NB: Innstikket må kjøres, dvs. at det ikke er nok å bare aktivere det. Det skal bli aktivert, kjørt og siden deaktivert igjen.
Den er gammel ja, eller rettere sagt...postene er fra helt tilbake til 2001. Kanskje jeg skulle testet det innstikket. Men får vel kjøre en backup først ;-)
Backup er alltid en fin ting :-)
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 3 years siden # -
Har lært det ved tidligere erfaringer ja...
Nå er jeg desperat og begynner å bli lettere panisk...
UTF-8 Database Converter fungerte ikke. bbWP2UTF8 funket ikke! Hjelp!!(ps: har heldigvis tatt backup, men hadde jo vært kjekt å faktisk få oppdatert til det som brukes nå...)
Ok, panikk nå! Kommer ikke inn på siden min i det hele tatt! "Error establishing a database connection". Er dette min feil?
Sjekk at du ikke har endret noe i
wp-config.phpfilen, og sjekk gjerne at database serveren er oppe.Hvis det gjelder http://heavymetaljesus.net/, så er den oppe nå. I alle fall for meg.
En litt tungvint måte å fikse ? (kodingen) på, er å endre det rett i databasen. I tabellen
wp-postser all teksten til postene, og med phpmyadmin er det mulig å redigere dette rett i databasen.Det er ikke noe å anbefale hvis du har mange poster. Et alternativ som jeg brukte på noen hundre poster for noen år tilbake (ikke WordPress), var å eksportere databasen via phpmyadmin, bruke et (skikkelig) tekst redigeringsverktøy og bruke søk og erstatt funksjonen. For så å importere det tilbake. Rett nok ble det ikke 100% bra, men resten fikset jeg via CMS'en sitt redigeringsverktøy.
Dette er noe jeg ikke kan gå 100% god for, men det er som siste "nød" løsning, og du må gjøre det på eget ansvar!
Mulig andre her har bedre forslag enn hva jeg kommer med!
--Twitter : @gulbrandsoy
Rune
rune[at]g-mail.no
Blogg
[rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]Postet for 3 years siden #