Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

Sidene/Pages vises ikke... feilmelding

(13 posts)
  • Startet for 3 years siden av Solvi
  • Siste svar fra Solvi

1. Solvi
    Medlem

Her er svaret jeg fikk;

"Du hadde ikke flyttet .htaccess-filen. Gjentar problemet seg, må du sette opp det som kalles permalenker på ny fra kontrollpanelet til Wordpress"

Hva betyr dette egentlig?
    Og hva har egentlig skjedd?

Postet for 3 years siden #
  2. Rune
    Administrator

Det betyr vel egentlig at det ikke lå/var feil med den .htaccess filen som var plassert i http: //solvi.strifeldt.net/.htaccess

Hvordan det har skjedd vet jeg ikke, men hvis du satte opp en helt ny WP installasjon, så er det ikke inkludert en .htaccess fil, denne må du lage selv ved å laste opp ett blankt tekst dokument, gi det navnet .htaccess og gjøre det skrivbart fra server (vanligvis 755 eller 775 - avhengig av server konfigurasjon). Deretter må du inn i adminmenyen permalenker, velge struktur og trykke oppdater, da vil WP skrive til denne filen, og lenkene vil virke slik som ønsket.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  3. Solvi
    Medlem

Når jeg gjorde det - lagde en tom tekstfil, lastet den opp og skrev så navnet på den opplastede fila om til .htaccess så kom jeg ikke inn på noen sider, heller ikke til admin eller logg inn. (Se innlegg mitt på forrige side), så jeg vet ikke hvorfor det ikke gikk... Jeg måtte gjøre om filnavnet til noe ubrukelig igjen for å i det hele tatt få opp noe..
    Vet selvagt ikke om det vil gå neste gang heller...
    MEN, jeg setter denne tråden her som løst, så får vi evt ta opp igjen problemet dersom det skulle dukke opp på ny. :)
    Jeg er glad det er ordnet, slik at jeg kan konsentrere meg om å få den ferdig. :D
    Setter pris på din deltagelse og hjelp Rune. :)

RSS strøm for dette emnet