Jeg har veldig problemer med spam på bloggen min, noen som vet om det finnes en plugin som gjør at man får sånn Verification image når man skal poste en kommentar og ikke er registrert?
Hilsen Hege
Jeg har veldig problemer med spam på bloggen min, noen som vet om det finnes en plugin som gjør at man får sånn Verification image når man skal poste en kommentar og ikke er registrert?
Hilsen Hege
Hei Hege. Jeg har fått over 10000 spam-kommentarer på min egen blogg. Akismet har stort sett ordnet opp, med unntak av ca fem spam som har sluppet igjennom og kanskje 2-3 som har blitt feilaktig merket som spam. Jeg bruker (foreløpig) bare Akismet, siden det innstikket/plugin får det til uten å plage lesere unødvendig og ødelegge for feks svaksynte/blinde. Det påstås at WP-SpamFree og/eller Bad behavior rydder opp mye uten CAPTCHA. Om du fortsatt ønsker CAPTCHA kan du ta en titt på MyCaptcha eller yaCAPTCHA.
Vet du om noen triks til å få MyCaptcha til å fungere holdt på i hele natt og prøvde frem og tilbake, men får bare opp et rødt kryss der bildet skal være..
MyCaptcha ser ut til å kreve GD biblioteket for PHP. Om sikkerheten ikke er godt gjennomtenkt på serveren din kan du laste opp en tekstfil med etternavn “*.php” og lime dette inn i den: <?php phpinfo(); ?> og gå til den nettadressen (URL’en) som den havnet på for å se om det står noe om GD der (husk å slette filen etterpå for å ikke fortelle hele verden hvordan man kan bryte seg inn på serveren). Hvis GD “mangler” går det an å spørre de som drifter serveren din om de kan legge det inn.
Jeg har GD versjon bundled (2.0.34 compatible)
Har du prøvd begge variantene med kode i toppen av single.php?
Ja prøvde i single php og skrev den koden, men har bestemt meg for å ikke bruke det :-)
Men en ting jeg prøvde å aktivere akismet, men må ha en nøkkel jeg skulle finne på høyre side av brukernavnet mitt.. det finner jeg ingen plass
Ojda… Nå skjønner jeg godt behovet for å bli kvitt søppelkommentarene. For å få Akismet til å virke trenger du å registrere deg på wordpress.com (men du trenger ikke ha en blogg der) og lime inn API-key som du får da.
Tusen takk for hjelp, Petter!
jeg vil anbefale reCAPTCHA.
den er sikker som bare det. har klart meg uten akismet og den rydder opp. testet. fikk 2 spam på 1 uke. men vil si at akismet og recapcha er det beste.