Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » Innstikk

utestenge enkeltposter fra søkemotorer

(7 posts)
  • Startet for 1 year siden av Eugenie
  • Siste svar fra Eugenie

Ingen tagger enda

1. Eugenie
    Medlem

finnes det noe innstikk som lar meg velge ut poster som IKKE skal fanges opp av søkemotorer?
    Mulig det bare må være sånn, men jeg har et par poster som tydeligvis er høyt oppe på listen til søkemotorne, og som gir meg besøkende som er ute etter noe ganske annet enn hva jeg har skrevet om.
    Er det mulig å forhindre dette på annen måte enn å krysse av for at jeg ønsker å stenge ute søkemotorer, men slippe inn vanlige besøkende?

I en tid hvor jeg dessverre ikke er så aktiv på bloggen, treffes den bare oftere og oftere av folk som søker uten anfersel i søkestrengen og dermed treffer postene mine siden de ordene tilfeldigvis er i samme post men uten sammenhengen søkeren er ute etter. Ja mulig dere skjønner hva jeg mener, for jeg har ikke lyst å skrive inn ordene her. Men for å si det sånn så søkes det i en helt annen sjanger enn hva jeg har skrevet :-)

Postet for 1 year siden #
  2. Jeg bruker denne: http://wordpress.org/extend/plugins/advanced-category-excluder/ i noen sammenhenger. Tror ikke den kan brukes til enkelte innlegg, men hvis du legger de innleggene det handler om i en kategori så burde det funke.

3. jensern
    Medlem

Kan du ikke bare legge inn i robots filen at disse sidene ikke skal indekseres kanskje?

-----------
    kredittkort, klær
  4. Eugenie
    Medlem

jensern:
    ...og hvordan gjør jeg det?
    får dette i såfall noe konsekvenser med at innleggene ikke blir synlig på bloggen?

tom.i.aurland:
    å legge innleggene i en egen kategori som skal stenges ute, blir liksom litt rart i dette tilfellet...

5. Rune
    Administrator

Et lite søk på Google...

Muligens er dette innstikket noe for deg? -> http://wordpress.org/extend/plugins/robots-meta/

Lykke til!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
  6. Det er nok den som skal til ja...

7. Eugenie