Norsk WordPress

Forumet er flyttet til ny side.

Norsk forum for WordPress og bbPress » WordPress

WP-Gravatar (Test versjon)

(7 posts)
  • Startet for 3 years siden av Rune
  • Siste svar fra Rune

1. Rune
    Administrator

Dette er utviklingsversjonen av Gravatar innstikket. Det er det samme som jeg bruker på utviklingsbloggen (denne bloggen). OBS! Kan, vel, okay, det vil være bugs.

Last ned Husk å høyreklikke og velg lagre som når du skal laste ned

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    gulbradsøyWEB - Utvikling og implementering
    [rant] If it was hard to code - it should be hard to debug [/rant]
    Twitter :
    Postet for 3 years siden #
  2. Solvi
    Medlem

Jeg har en bugs, men om jeg har laget denne selv eller om den fulgte med er jeg usikker på.

Jeg lurer på hvilken fil jeg kan skjekke for dette, og hva jeg evt kan forsøke å forandre på i håp om at jeg skal få riktige bilder i kommentarene.
    Slik det er nå er kun mitt bilde som vises for alle i kommentarene, mens inne i Administrasjonen vises de slik de skal.

Jeg måtte ta bort gravatarene da alle fikk meg som sin avatar.

Jeg har prøvd "alle" avatar-plugin/innstikk, men det samme skjer.

Jeg antar at jeg har vært uheldig et sted når jeg modifiserte temaet, og lurer på om noen vet hvilken filer jeg kan ta en nærmere titt på.

:)

3. Rune
    Administrator

Du skal i utgangspunktet ikke modifisere temaet ditt, hvis du bruker f.eks wp-gravatar innstikket som jeg har laget. Hvis temaet du bruker har HARDKODET (dvs lagt til egen kode for å vise gravatar) så må du fjerne den. Hvis ikke vises Gravatarer to ganger.

Hvis du bruker en WordPress versjon som har støtte for Gravatarer, så må denne støtten slåes av inne i admin delen din - hvis ikke vises Gravatarer to ganger.

Når det er gjort, så er det bare å "slå på" wp-gravatar innstikket fra innstikk menyen, og deretter gå til instillingene for Gravatar innstikket og gjøre de endringene du selv vil.

Hvis du er i tvil, så kan du maile meg filen comments.php fra temaet du bruker, så kan jeg se på det.

Du kan i så tilfelle maile det til support(at)bloggs.be - bytt ut (at) med en @.

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :
  4. Solvi
    Medlem

Takk for hjelp.
    Jeg hadde også lagt til noe i CSS som jeg fant igjen og forandret, så nå er alt i orden igjen. :)

5. movale
    Medlem

Hei

Jeg sliter litt med bildene i min gravatar for de som ikke har bilde. Som du ser på siden min så får jeg et bilde med et spmtegn på. Dette til tross for at jeg har lagret monsterID.

Noen tanker om hva dette kan være?

-movale-

Postet for 2 years siden #
  6. movale
    Medlem

Og adressen til siden min er selvsagt: http://www.movale.no.

7. Rune
    Administrator

Hei!

Først av alt, så lenge du ikke bruker noen av ekstra funksjonene i WP-Gravatar, så kan du fint droppe det innstikket og heller bruker WordPress sin innebygde versjon. Dette innstikket var (mer)nyttig før Gravatar var en integrert del av WordPress. Jeg har forsåvidt forlatt det prosjektet...

Når det gjelder feilen din, så ser URLen til default avataren din slik ut -> http://www.gravatar.com/avatar/b7d3a7721b2eb8ec4fd0c39d647a5ff5?rating=G&default=http://pub.mybloglog.com/coiserv.php?href=mailto:xxxxx@online.no&n=xxxxx@online.no (jeg har byttet ut mailadresse med xxxxx) og den skulle sett (noenlunde) slik ut -> http://www.gravatar.com/avatar/20a3f48908f5b00e9e6c2fcec6cbf546?s=80&d=monsterid&r=X

Som sagt, så har jeg ikke gjort noe med dette innstikket siden 2.7 utgaven av WordPress, så det er mulig det ikke er helt kompatibelt med de siste utgaver. En av tingene som bør endres på er oppbyggingen av gravatar URLen da jeg vet denne delen av APIen til Gravatar er endret!

Så lenge du ikke krever å bruke noen av de andre funksjonene i innstikket så vil jeg på det sterkeste anbefale å bruke WordPress sin egen innebygde støtte for gravatarer!

Jeg kom nok ikke til å oppdatere dette innstikket i overskuelig fremtid! Beklager!

--
    Rune
    rune[at]g-mail.no
    Blogg
    Twitter :

RSS strøm for dette emnet